inside-static.jpg

מאת ד"ר יגאל גליקסמן 
הנחת היסוד - למשפט "לא טוב היות האדם לבדו" ישנם פרושים רבים לעניות דעתי המשפט המתאר את המשמעות בצורה המציאותית והאקטואלית ביותר הוא "טובים השנים מן האחד, אשר יש להם שכר טוב בעמלם כי אם ייפול האחד יקים את השני ואילו האחד שייפול ואין לו שני להקימו... כלומר השני יהיה עזר כנגדו – בסמוך וקורב אליו ומול עיניו.

מאת ד"ר יגאל גליקסמן

חרדה היא סוג של רגש שלילי, לא ברור, מעורפל שאין לו קשר ישיר עם גירוי חיצוני מאיים על קיומו של האדם. תחושת החרדה היא למעשה סוג של תגובה נורמאלית למצב של לחץ כך שלמעשה היא חיונית להישרדות. היא למעשה משקפת מצב פיזיולוגי ופסיכולוגי של אי שקט גופני או נפשי, מחשבות טורדניות במיוחד עם תוכן של דאגות.

מאת ד"ר יגאל גליקסמן
קצת היסטוריה אודות טיפולי משפחה: קשה להאמין אך אבני היסוד לבניית הטיפול המשפחתי הונחו כבר בשנות ה 50 בארצות הברית מיד לאחר מלחמת העולם השנייה, המלחמה היוותה מעיין "רעידת אדמה" בעלת עוצמה שהשפיעה בצורה משמעותית לא רק על אלה שנלחמו אלא שהשלכותיה השפיעו בצורה משמעותית גם על אלה שנותרו בבית, המשפחה הגרעינית, מורחבת, הנשים וכמובן הילדים.

מאת ד"ר יגאל גליקסמן
אבחון והגדרת ליקויי למידה: כמטפל קליני עם ניסיון רב (54 שנים) בטיפול בילדים, בנוער ובמבוגרים עם הפרעות וקשיים בתחומי הלמידה והתפקוד והוגדרו כסובלים מבעיות של לקויות למידה אני נזכר בהגדרה המקצועית לתופעה שהופיעה כבר בשנת 1896 בשם MBD - 

Minimal Brain Damage - הגדרה שהתייחסה רק ללקויות בתחום הלמידה במשך השנים...

מאת ד"ר יגאל גליקסמן
מי מאיתנו  לא מכיר את המושג כאב?

בשל מורכבותו קשה מאד לתת לו הגדרה אחידה שתספק את כל המדענים בעולם.

מאת ד"ר יגאל גליקסמן
מה זה פחד??? לפני שנדבר על דרכים לטיפול בפחדים חשוב להבין טוב יותר את המושג פחד. פחד זה אינסטינקט מולד נורמאלי וטבעי לחלוטין ואפילו חיובי ביותר מאחרו והוא נועד על מנת להזהיר ולהתריע את האדם מפני גורם מאיים ומסכן חיים. כלומר מדובר כאן בתחושה שיש לה תפקיד מאד ברור וחיוני לקיומו של האדם.

האתר עוצב ונבנה על ידי web4all