בתרגיל זה נדגים למידת נשימה נכונה ועמוקה באמצעות שיטת הביופידבק. בכוחה של שיטה זו להביא לשליטה רצויה בפעולות גופינו, גם פינות בהן אין אנו מודעים לקיומה של הפרעה. לא פעם תיקון התנהגותי בבעיה המשנית כגון נשימה קצרה - מביא מזור לבעייה הראשית כגון כאבי ראש וחוסר ריכוז.

 

 

הקדמה
אנשים רבים עוברים רופאים שאינם תמיד מאבחנים כי בעית המטופל יכולה להיפתר ע"י לימוד נשימה נכונה/ 
אנו נחזה כאן בטיפול קצר ויעיל ללימוד נשימה נכונה.

 

אימון ראשון - בעיניים פקוחות
אימון זה נערך לאחר בדיקת נשימה רגילה על גבי המסך (נעשית ע"י סנסור חום שמוחזק מתחת לאף ואשר מחובר למחשב),  נשמע ניתוח קצר על טיב הנשימה שנבדקה ונצא לאימון בנשימה עמוקה יותרבזמן פרק האימון הזה, המתאמן מביט בתוצאת נשימותיו תוך כדי ביצוען והוא לומד לשלוט עליהן   לצורך העמקתן. בפרק זה מצטייד המתאמן בכלי שישמש אותו בפרק הבא - וגם ישמש אותו ככלי לחיים/

 

אימון שני - בעיניים עצומות
בפרק אימון זה, המתאמן משפר את נשימתו מבלי שהוא מביט כלל על תוצאת נשימותיו תוך כדי ביצוען. הוא עוצם את עיניו ורק מדמיין את תגובת המסך לנשימותיו
תוצאת האימון הזה מחכה לו רק בסוף האימון, כאשר הוא פוקח את עיניו: מסתבר שהתוצאה כאן אף טובה מתוצאת האימון הקודם, שנעשה בעיניים פקוחות.
כך שזו לא רק בדיקה כי אם גםהעמקת האימון והקניית כלי למתאמן - כלי דמיוני בו יוכל להשתמש בכל מקום, ללא מסך ואף בעיניים פקוחות.

 

סיכום
מבט כולל על האימון שמודגם כאן, על חשיבותו ועל חשיבות הביופידבק ככלי מעשי לצורך שיפור איכות חיינו.